TİAK A.Ş. 2019 MEDIA SUMMIT OTURUM SPONSORLARI VE KONUŞMACILARI ARASINDA
Her yıl medyayı yönetenleri, planlayanları ve markaları buluşturan MEDIA SUMMIT 27-28 Haziran tarihleri arasında “IMPACT” başlığıyla, 45 konuşmacının katılımıyla gerçekleştirildi.
2 gün boyunca devam eden etkinliğe TİAK A.Ş. oturum sponsoru ve konuşmacı olarak destek verdi.
TİAK A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili
Banun ERKIRAN ve Teknik Komite Başkanı
Ogün Doğan AKYOL “Tamamlayıcı Ölçüm Yöntemleri ve Yarattığı Etki” konulu bir sunum gerçekleştirdi.
Banun ERKIRAN TİAK A.Ş.’nin genel yapısını, ölçüm süreçlerindeki fonksiyonlarını, kilometre taşlarını ve Ölçüm Şirketi belirleme süreçlerini dinleyicilere aktardı.
Ogün Doğan AKYOL “TELEVİZYON ÖLDÜ MÜ?” sorusuyla başladığı sunumda, televizyonun niçin ölmediğini ve yakın gelecekte niçin ölmeyeceğini güncel verilerle dinleyicilere aktardı. Geçtiğimiz 5 yılda 15 Milyonu aşan televizyon satışları, televizyon mecrasının medya yatırımlarındaki %50’ye yakın payı,
Yıllar geçse de değişmeyen televizyon izleme süreleri dikkat çeken başlıklar olarak yer aldı.
Sunumda öne çıkan diğer önemli başlıklar ise;
-
94 ülkeyi kapsayan bir değerlendirme yapıldığında dünyada günde kişi başı ortama 2 Saat 55 Dakika TV izlendiği görülmektedir, 2017’den 2018’e sadece 1 dakikalık bir azalma yaşanmıştır.
-
Türkiye’de ise 2018 yılında hane başına televizyon izleme süresi 7 saat 7 dakika olurken, kişi başına izleme süresi ortalama 4 saat 18 dakika olarak gerçekleşmiştir.
-
2019’un ilk 5 ayı incelendiğinde genel olarak bir önceki seneye göre izleme süreleri artmıştır. Özellikle Nisan ayında bir önceki senenin Nisan ayına göre 25 dakikalık bir artış görülmüştür.
-
AT AW AD (Any Time, Any Where, Any Device) kavramı ve TV endüstrisine etkileri anlatılmış ve TV İzleyici Ölçümünde 4 Secreen sürecine geçiş hedefleri paylaşılmıştır.
-
Dünyada 94 ülkede lineer, 33 ülkede ise Zaman Kaydırmalı İzleme ölçümü gerçekleştirilmektedir.
-
Türkiye’de Mart 2018’de başlayan Zaman Kaydırmalı İzleme ölçümünde temel dinamikler dinleyicilerle paylaşılmıştır.
-
Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 20 ülkenin Çoklu Ekran Ölçümlerinde geldikleri nokta ve hedefler anlatılmıştır.
-
Türkiye’nin Tamamlayıcı Ölçüm Yöntemleri konusunda Dünya’da öncü ülkeler arasındaki yeri vurgulanmıştır.
-
Gurur tablosu olarak paylaşılan son bölümde, 2018 yılı içerisinde 14 Türk Dizisinin Dünya genelinde 9 farklı ülkede ilgili ülkelerin en çok izlenen programları arasında19 kez ilk 10’da yer aldığı belirtilmiş; ülkeler ve dizilerle izlenme oranları paylaşılmıştır.