TİAK AKADEMİ; TİAK ve KANTAR MEDIA iş birliği, akademik çevrelere ve reklam endüstrisine TV İZLEYİCİ ÖLÇÜMLERİ ve REKLAM HARCAMA ANALİZLERİ konularında güncel bilgiler aktarmak amacıyla oluşturulmuş bir eğitim platformudur.
Öncelikli amaçlarından biri Öğretim Üyelerini de kapsayacak şekilde Akademik Çevrelere TV İzleyici Ölçümü konusunda güncel bilgiler aktarmaktır. Bu amaç çerçevesinde TİAK AKADEMİ Kasım ayında 2 Üniversitede akademisyen ve öğrencilerle buluştu.
İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ – İSTATİSTİK KULÜBÜ SEMİNERİ
9 Kasım 2022
TİAK ve KANTAR MEDIA 9 Kasım 2022 Tarihinde İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ – İSTATİSTİK KULUBÜ’nün organizasyonunda TÜRKİYE’DE TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜM SİSTEMİ / İSTATİSTİK BUNUN NERESİNDE? başlıklı semineri gerçekleştirmiştir.
Tüm bölüm Öğretim Üyelerinin ve öğrencilerin katıldığı organizasyonda TİAK Teknik Komite’den Ogün Doğan AKYOL ve Duygu BOZTEPE ile Kantar Media’dan Akın ŞAHİN ve Selma KARAMAN’ın sunumları yer aldı. Yaklaşık 70 kişinin katıldığı seminer kapsamında aşağıdaki konular detaylı bir şekilde ele alınmış ve öğrencilerin soruları cevaplanmıştır.
-
TV İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ TEMEL KAVRAMLAR
-
ARAŞTIRMA VE ÖLÇÜM SÜREÇLERİNDE İSTATİSTİĞİN ÖNEMİ
-
TÜRKİYE’DE TELEVİZYON İZLEME DAVRANIŞLARI (2021 YILI)
-
DÜNYADA TV İZLEME DAVRANIŞLARI (95 Ülke Analizi – 2021 Yılı)
-
KİM İÇİN TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ
-
TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ KOORDİNASYONU
-
TV İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜNÜN TÜM SÜREÇLERİ
-
TAMAMLAYICI ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ
ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ – İLETİŞİM FAKÜLTESİ SEMİNERİ
14 Kasım 2022
14 Kasım 2022 tarihinde ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ – İLETİŞİM FAKÜLTESİ Konferans Salonunda gerçekleştirilen TÜRKİYE’DE TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜM SİSTEMİ ve TELEVİZYON İZLEME DAVRANIŞLARI başlıklı seminerde TİAK Genel Müdürü Dursun GÜLERYÜZ öğrenciler ve akademisyenlere Türkiye Televizyon İzleyici Ölçüm Sistemini tüm detayları ile anlatmıştır.
İletişim Fakültesi Öğretim Üyeleri ve öğrencileri olmak üzere yaklaşık 100 kişinin katıldığı organizasyonda TİAK Genel Müdürü Dursun GÜLERYÜZ aşağıdaki konuları içeren detaylı bir sunum gerçekleştirmiştir.
-
MEDYA ÖLÇÜMLERİNİN KAPSAMA ALANI
-
TÜRKİYE’DE 2021 YILI REKLAM YATIRIMLARI VE MECRA PAYLARI
-
TV İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ TEMEL KAVRAMLAR
-
TÜRKİYE’DE TELEVİZYON İZLEME DAVRANIŞLARI (2021 YILI)
-
DÜNYADA TV İZLEME DAVRANIŞLARI (95 Ülke Analizi – 2021 Yılı)
-
KİM İÇİN TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ
-
TELEVİZYON İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜ KOORDİNASYONU
-
TV İZLEYİCİ ÖLÇÜMÜNÜN TÜM SÜREÇLERİ
-
TAMAMLAYICI ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ