ÇOKLU EKRAN ÖLÇÜMÜ ÇALIŞTAYI 24 Haziran 2022 tarihinde TİAK Çoklu Ekran Çalışma Grubu Üyeleri ve sektör temsilcilerinin katılımları ile Wyndham Grand Levent Otel’de gerçekleştirmiştir
Çalıştay, Eylül ayında başlayacak olan 2022 – 2027 dönemi Televizyon İzleyici Ölçümleri kapsamında ele alınacak olan; tablet, telefon ve bilgisayarlardan yapılan Televizyon içeriklerinin ölçümünü içeren ÇOKLU EKRAN ÖLÇÜM sürecinin koordinasyonun ilk adımı olarak gerçekleştirilmiştir.
Etkinlik, TİAK Yönetim Kurulu Başkan Vekili Recep Emre TAYLAR ve TİAK Genel Müdürü Dursun GÜLERYÜZ’ün açılış konuşmaları ile başlamıştır.
Çalıştay, Kantar Media İngiltere Global Stratejik İçerik Direktörü John McCarthy’nin Çoklu Ekran Ölçümü konusunda Kantar dünyasında yaşanan gelişmeler ve diğer ülkelerden örneklerle geldikleri noktayı özetlemesi ile devam etmiştir. McCarthy sunumunda Çoklu Ekran Ölçümü konusunda yayıncı kuruluşların dikkate alması gereken bazı noktaları da aktarmıştır.
McCarthy’nin sunumunu takiben Kantar Media Türkiye Genel Müdürü Mesut SAKAL , İzleyici Ölçümleri Dünyasında Yaşanan Gelişmeleri, Çoklu Ekran Ölçümü için Global Standartları ve bunların Türkiye’ye uyumunu ve ölçüme geçiş süreci için zaman planlarını aktarmıştır.
Sunumların ardından RTÜK Kamuoyu, Yayın Araştırmaları ve Ölçme Dairesi Başkanı Deniz GÜLER değerlendirmelerde bulunmuş, Çoklu Ekran Ölçümlerinin Türkiye için önemini ve konunun RTÜK ve Yönetmelik kapsamında ele alınmasının gerekliliğini vurgulamıştır.
Türkiye pazarı özelinde soru-cevap bölümüne geçilerek çalıştay tamamlanmıştır. Sorular kapsamında global gelişmelerin Türkiye’ye adaptasyonu, dünyada reklamların ölçümlenmesine yönelik süreçler ve geçmiş dönemlerde Türkiye’de yapılan çalışmalara yönelik konular ele alınmıştır.